Cronicile Spiderwick 1 – Cartea fantastică de Holly Black şi Tony Diterlizzi

coperta_1439_big  Cronicile Spiderwick mi s-a părut dintotdeauna că se aseamănă cu Cronicile din Narnia. Părerea mi s-a schimbat puţin după ce am început să citesc seria. Deşi în ambele se regăsesc creaturile fantastice, Cronicile din Narnia creează un univers mai larg, pe când aici toată acţiunea are loc într-o casă. În plus, o carte Narnia este cam cât trei cărţi Spiderwick. Trecând peste astea, cartea a fost bunicică.

După ce mama lor divorţează, Jared, Simon şi Mallory Grace se mută într-o veche casă a mătuşii Lucinda. De parcă mutarea lor în această casă nu ar fi fost de ajuns, din pereţii ei se aud şi zgomote. Făcând o gaură în peretele din gips descoperă multă mizerie, o mulţime de obiecte şi nişte gândaci legaţi de o sfoară. Au început să scormonească şi să caute animalul ce făcea zgomotul (credeau că e o veveriţă), trăgând mizeria afară. Din acel moment încep necazurile. Mai întâi, Jared descoperă în camera de deasupra un bilet ameninţător: „A-B-C Păzeşte-ţi spatele”, după care Mallory se trezeşte dimineaţa cu părul legat de pat, ca mai apoi mama lor să găsească toată bucătăria cu susul în jos.

Tot în camera de deasupra, Jared găseşte şi o carte veche pe coperta căreia scria: „Ghidul lumii fantastice din jurul tău scris de Arthur Spiderwick”, din care află de existenţa spiriduşilor. Ba mai mult, află şi de existenţa unor creaturi mai puţin bune, numite bogarţi.

Pentru a afla mai multe, vă recomand cartea. Poate fi cumpărată de aici.

Simon, Jared şi Mallory sunt trei copii obişnuiţi, aşa ca oricare dintre voi. Tatăl i-a părăsit şi au fost nevoiţi să se mute într-un loc uitat de Dumnezeu. S-ar părea că lucrurile ar cam trebui să se schimbe… Nici o grijă, aşa se va şi întâmpla! Habar n-au bieţii de ei ce li se pregăteşte, căci cineva, nu se ştie cine sau ce, încearcă să le schimbe viaţa.

O poveste despre ce ţi se poate întâmpla dacă vrei să explorezi o casă veche şi descoperi un pergament străvechi, căruia trebuie să-i dai de capăt…

Titlul original: The Spiderwick Chronicles 1 – The field guide

Traducere de: Larisa Lungu

Număr de pagini: 101

Editura: RAO

9 răspunsuri to “Cronicile Spiderwick 1 – Cartea fantastică de Holly Black şi Tony Diterlizzi”

  1. mda…. am citit ceva din ea si pot sa zic ca nu mi sa parut cine stie ce…deci….NU mi-a placut. 🙂

    • Nici mie nu mi s-a parut cine stie ce… Cartea a fost bunicica :))… Se citeste usor, se intelege… Nu a fost rea ca sa nu o pot citi :)).
      Ce carti ai mai citit ?

  2. hey nu stie careva niste carti sf care sa te faca sa nu le mai lesi din mana 🙂
    imi plac cartile ca ceva de genul ”mistere” :))

    • Pai…:-?. La mine la top, in top A is de obicei cartile care mi-au placut. Acum recomandari nu stiu ce sa iti dau:)).
      „Kot” ti-o recomand. Are si SF putin…”Eu sunt numarul patru” si „Puterea celor sase” ti le recomand iarasi :)).

      • ms de recomandari.
        acum sa iti recomand si eu ceva.
        ai citit Goosebumps de Robert Lawrence Stine?
        daca nu incepe sa le citesti!:)) sunt foarte tari.
        cartea care m-a ”fermecat” din aceasta serie este Zambeste si mori!
        MERITA! :))

        • Nu le-am citit. Stiu despre ele, dar cum am o lista enorma de carti pe care trebuie sa le iau…Nu stiu cand le-o veni randul :))

  3. si iti mai recomand ”winnetou” toate cartile!
    sa imi spui care ti-a placut mai mult

Lasă un răspuns

